Nika Švab    

Ujeti trenutek Komedija v desetih slikah

Leto nastanka: 2016
"Saj samo še fotkanje, potem pa so lahko grdo oblečeni, tečni in pijani in ti bo lahko vseeno. "
Število vlog: 7 (5 ž, 2 m)
družina, poroka, konflikti

IZ UTEMELJITVE NAGRADE ZA MLADO DRAMATIČARKO: Trpka komedija, napisana v maniri situacijske komike, je spretno izpeljano dramsko besedilo, ki se ne trudi z doseganjem (kvazi)umetniških klišejev, ampak se že v začetku izkaže za natančno, domišljeno in humorno umetniško delo, za katero bi lahko zapisali, da črpa navdih pri sodobnih slovenskih komediografih Zupančiču, Möderndorferju ali Partljiču. A vseeno v njihovo družbo prinaša svežino, ki je lastna mladi generaciji piscev, najsi bodo to aktualni družbeni problemi, porušeni družinski odnosi ali vpliv televizijskih žanrov.

Že v začetku smo postavljeni neposredno v središče dogajanja, na nekem hotelskem vrtu v središču Maribora se bo zdaj zdaj zgodila poroka, vsi svatje so zbrani in zapleti se začnejo že s prvim nastopom. Nabor likov je enostaven, ostajajo brez neposredne identitete (Nevesta, Ženin, Oče, Priča, Tašča ...), njihova karakterizacija je, v skladu z žanrom, potencirana, da se lahko iz situacij izlušči tisto najbolj robno človeško, posledično najbolj komično. Glavni konflikti se zgoščujejo okoli nerešenih družinskih vprašanj, k čemur še dodatno prispeva dogajalni okvir poroke, ki z vidika hektičnosti in nevrotičnosti dogajanje poganja proti dokončnemu kaosu. Precejšen pomen ima tudi sama situacijska komika, pa naj bo to skrivna Nevestina cigareta/cigareta, ki jo Nevesta pokadi naskrivaj, ali že pregovorna slovenska naklonjenost do alkohola. Komedijski ritem pospešuje, preigrava hitre replike in vedno krajše dialoge, od prvotnih dialogov se deli na vedno manjše enote in razdrobljene replike med različnimi liki, vse v iskanju čim učinkovitejšega vrhunca. Najbolj nas preseneti konec, saj bi vnet bralec pričakoval srečen razplet s fotografijo, a se avtorica odloči drugače in za bolj grenak priokus (in nekakšno poanto) komedijo zaključi s poslednjim monologom Neveste; med celotnim dramskim dogajanjem čakamo fotografa, tega pa ni od nikoder, prav tako ne svetlobe, saj se je po vsem komičnem prerekanju in dogodkih zunaj stemnilo. Omenjeni poudarek tej sveži komediji prinaša dodano vrednost, saj se tudi formalno, s koncem, noče podrediti standardnim, obrtniškim besedilom.

TAŠČA
Glej, če bi kaj pojedla, da ti ne bo slabo ti še to prinesem. Malo kanapeja
pa še en kozarček?
Hm?  

NEVESTA
Joj ne, ni treba hvala. Mere za obleko so mi na tešče vzeli in si ne upam.

TAŠČA
Pa kaj se boš šparala, no. Tvoj poročni dan je, kdaj se boš imela fajn, če ne danes.

NEVESTA
Ne vem, nisem še slišala za nevesto, ki bi bila sproščena in se zabavala.

TAŠČA
Ja naredi si tak, da se boš mela fajn.

NEVESTA
Nemogoče se je met fajn na lastni poroki. Vse je treba met pod kontrolo in skrbet, da se majo drugi fajn. 

Na spletu dostopen tekst

Pred kakršnokoli uporabo tega avtorskega dela se seznanite z Zakonom o avtorski in sorodnih pravicah in ga upoštevajte!