Mizoginija Oratorij za soliste, solistke, moški in ženski zbor ter orkester
odrasli
Mizoginija je dramska pesnitev, ki bi jo, če bi jo brali dobesedno, do zadnjega prizora lahko interpretirali tudi kot hvalospev androcentristični družbi. Vendar ironija, humor in rima spretno nakazujejo distanco do napisanega, ki skupaj z naslovom usmerjajo k ostri kritiki sovražnega odnosa do ženskega spola, ki bo vedno obravnavan kot drugi spol. Besedilo je izmenjujoč dialog v verzu med zborom in solistom, ki skupaj orišeta pozicijo naslednjih žensk: Eve, ki se je pustila zavesti Hudiču, Marije, ki je vzor popolne matere, ki je seveda tudi popolna ženska, ženske kot stroja za reprodukcijo vojakov in ženske kot čarovnice. Nazadnje smo priča monologu Gabrijelinega življenja, ki je nastal po resnični zgodbi in govori o slehernici, novodobni žrtvi patriarhalne družbe, ter jasno izriše, kaj se zgodi, če se nihče ne postavi za žensko. Ta ostaja druga, saj družba še vedno tiho ščiti prvega.
SODNIK
Ženska je kazen za človeški rod,
ker je vedno in povsod
živa pohota, naslada, šíbkost,
ki zlorablja naravno môškost.
ŽENSKI ZBOR
Jaz sem pohota, naslada, šibkost.
SODNIK
Ženska nima svoje zavesti,
zato mora biti del moške posesti.
Njeno mentalno življenje
je za moškega trpljenje,
saj se odvija v predpojmovni obliki.
Težko je oporekati takšni sliki -
ženska je alogična in amoralna,
brez duha, pameti, prazna, a verbalna,
nima duše, razvoja, in spomina.
Duševno je torej megla in temina.
ŽENSKI ZBOR
Nimam duše, nimam spomina,
jaz sem megla in temina.
Pred kakršnokoli uporabo tega avtorskega dela se seznanite z Zakonom o avtorski in sorodnih pravicah in ga upoštevajte!